Onze mensen

Uitvaartverzorg(st)er.
Bij een melding van een overlijden (zie adressen) bij ons centraal meldpunt, komt u in contact met onze (gediplomeerde) uitvaartverzorgers en regelen en verzorgen zij:
• het maken van een keuze voor een begrafenis of crematie
• het kiezen en vastleggen van een tijdstip voor de uitvaart
• het verzorgen van de overledene
• het kiezen van een uitvaartkist
• eventueel vervoer en opbaren van de overledene in de aula, thuis of elders
• keuze en verzorgen van het rouwdrukwerk
• het eventueel plaatsen van rouwberichten in de krant
• aangifte overlijden bij de gemeente
• eventueel zorgen voor klokluiden
• het organiseren en "invullen" van de uitvaartdienst
• het kiezen van muziekstukken
• het eventueel benaderen van sprekers voor de dienst
• het regelen van rouwbezoek en/of condoléance
• controle en verzorging van de overledene tijdens de opbaring
• het overleggen en afspreken met gemeente en/of crematorium
• het voorbereiden en inrichten van de aula (of elders) voor de uitvaartdienst
• opvangen naaste familie voor de uitvaartdienst
• het leiden of begeleiden van de uitvaartdienst in aula, kerk of elders
• nazorg (bezoek achteraf), verzorgen dankbetuiging e.d.

Gastdames
Onze gastdames assisteren bij een overlijden eventueel bij de laatste verzorging (afleggen) van de overledene. Voor aanvang van de uitvaartdienst begeleiden zij de aanwezigen (garderobe, aula). Na de dienst en bij condoléances serveren zij eventueel koffie met koek/cake of andere drankjes en versnaperingen.

Dragers
Indien gewenst heeft onze vereniging de beschikking over dragers in een passend uniform. Bij een begrafenis dragen zij de overledene vanuit de aula, kerk of elders naar de laatste rustplaats.

Administratie
De ledenadministratie, de financiële en alle overige administratieve handelingen worden uitgevoerd door onze administratrice, mevrouw F.G. Wierbos - Klein.

Ook voor inlichtingen en andere informatie kunt u haar benaderen via de contactpagina.